Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Władca Nocy
Bóg
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Redhorn
|
Wysłany: Nie 10:28, 19 Mar 2006 Temat postu: Magia |
|
|
Hmm... ten hmm... "symulator" życia w świecie fantasy, jak zaznaczył mi Belial ma być oparty na D&D, lecz nie ma to być gra na jego zasadach. Po pierwsze nie będzie tutaj różnego rodzaju statystyk, jak siła, zręczność, itp. Nie ma być żadnych kostek i praktycznie brak mechaniki. Czyli krótko mówiąc story telling. Hmm... ale skoro jest to tylko oparte na D&D, skoro nie ma mechaniki, to co z magią? Jak ją odegrać, jak czarownicy będą zdobywać nowe czary? Ale w sumie nie tylko jest to problem magii - co zrobimy z walkami i rzemiosłem, bez kostek i zasad? Ja proponuję rozwiązać to w ten sposób: po pierwsze im dłużej gracz z nami jest (im ma wyższą rangę) tym więcej jest w stanie zrobić, po drugie szkolenie - gracz którego postać wiele walczyła mieczem jest w tym dobra, lecz gdy łapie się za kuszę, a miał tylko podstawowy trening - już zaczynają sie dla tej postaci schodki... Hmm... ale gdyby to było takie łatwe... Pozostaje następujący problem: jeśli gracz grał non stop w Redhorn i nagle stamtąd wyjeżdża, to skąd nowy MG ma wiedzieć jakie ten gracz ma możliwości? Ja proponuję aby założyć właśnie tutaj nowy temat, w którym opisywać będziemy (cały czas w jednym poście) wszystkich graczy... Ewentualnie zrobimy to jakoś inaczej w przyszłości gdy będzie więcej graczy.
Co o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Malark
Bóg
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:55, 19 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Już prostuję Grim. Chodziło mi o to, że chciałbym symulować świat fantasy. Zasady DnD są tu jak najbardziej na miejscu, jednak mało realistyczne reguły takie jak (teraz pewnie większość będzie kląć na te zmiany co nie miara ) Punkty Wytrzymałości sprowadzamy do minimum. Najlepiej jeśli MG będą sobie po prostu wyobrażać BG, czyli jak dostanie toporem to kostka mogłaby decydować co najwyżej czy cios go przetnie czy nie , a nie ile mu daje obrażeń. Ewentualnie proponuję wporwadzić przedziały np. od 100-90% PW postać jest w pełni sprawna, od 89-70% postać jest spowolniona, zmniejszają się jej atrybuty o 2 każdy prócz mentalnych (INT MD), 69-50% postać traci którąś kończynę, nie może rzucać czarów (nie może się skoncetrować), 49-15% postać może się tylko czołgać, lecz otrzymuje za to rany, 14-0% postać wykrwawia się. To oczywiście tylko przykład. Chodzi mi głównie o to żeby postać z 1 PW była wstanie przebiec pełny dystans (tyle ile może przbiec na turę), wykonać atak i jeszcze w dodatku krytyk
Co do magii i w ogóle umiejętności jakichkolwiek, to proponuję takie rozwiązanie, jak w Morrowindzie, czyli postać jest w stanie się dowolnej rzeczy nauczyć, lecz określone rasy i klasy mają do tego predyspozycje. Można również kupować wiedzę - po prostu idę do szkoły i mnie uczą. Oczywiście tu trzebaby wprowadzić pene ograniczenia, np. wszyscy oprócz barbarzyńcy są w stanie nauczyć się czarowania.
Kwestię tą pozostawiam tobie Grimie, mianuję cię tym samym Magiem Naczelnym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Władca Nocy
Bóg
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Redhorn
|
Wysłany: Nie 15:00, 19 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Hehe... hmm... jednak jeśli przyjmujemy zasady Morrowinda to trzeba by je dokładnie znać, a dodatkowo WSZYSTKO musiało by sie na nich opierać... Poza tym takie mieszanie za bardzo z zasadami to już może być pewna przesada...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Midgar
Bóg
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z Niebios
|
Wysłany: Pon 15:38, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja jednak jestem za normalnymi zasadami DnD. Tak jak ktoś napisał w którymś temacie, że najlepiej by było gdyby Belial podal ilosc punktów które można by rozdzielic pomiędzy staty.
Wszystkie testy wykonuje w domciu przed pecetem MG, więc nikt np. nie wie ile mu jeszze PW zostało. Bo tak szczerze mówiąc to po co komu symulacja świata fantasy w oparciu o zasady DnD jak tych zasad się nie stosuje?? Nie rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Władca Nocy
Bóg
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Redhorn
|
Wysłany: Pon 16:48, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Oparcie o zasady D&D jest tylko teoretyczne A jak coś to istnieje internetowa kostnica... (fajna sprawa...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Malark
Bóg
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:45, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Mam forum od razu z kostkami i wrzucę to na forum obiecuję, tylko dejcie mi pany możliwość opanowania tego diabelskiego pomiotu jakim jest PHP-NUKE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eldakhar
Zaawansowany Gracz
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z Khazad dum
|
Wysłany: Wto 23:04, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz ja proponuje aby ktoś przygotował liste czarów jakie obowiązuja w naszym swiecie i poziomow tych czarow ja sie tym moge zajac ale zastrzegam ze bedzie to w wiekszosci zerzniete z II edycji dnd oczywiscie cos bym wymyslil no ale ciezko jest uniknac powtorzen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Władca Nocy
Bóg
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Redhorn
|
Wysłany: Śro 15:56, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Hehe - to akurat największy bubel wszystkich gier RPG - listy czarów... To wg. mnie całkowity bezsens... dlaczego? Bo ograniczają zdolności czarowników - np. nigdy nie ma ujętego czaru który zmini kolor Twojego kota na żółty (lol), ale każdy początkujący mag jest do tego zdolny! Dlatego robić będziemy tak: czarodzieje wymyślają sami czary którymi się posługują - dają opis czaru MI (bo od czego jestem bogiem magii?) i info o jakim kręgu myślą dla tego czaru, ja ewentualnie zmieniam delikatnie jego właściwości (nie zawsze udaj sie stworzyć to co chcemy) lub odrzucam projekt jako czar dla danego kręgu, a magowi badania nad nim po prostu sie nie udają
W przyszłości będe potrzebował pewnie jakichś pomocników do tego zadania, ale nie wybiegajmy jeszcze tka mocno w przyszłość...
Oczywiście zrobie pewną listę czarów, których nauczano magów w szkole i w akademii (studia)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ojciec Lasu
Bóg
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:00, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dokładnie! Chodź liste czarów można zrobić, tyle, że gracz niekoniecznie musi się jej sztywno trzymać. Tak zrobiłem w swoim martwym systemie - druid SAM decydował jak wykorzystać swoją władze nad naturą. Im potęrzniejsze bło zaklęcie tym więcej PM kosztowało ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|